سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
گواهی سپرده خاص باید زودتر عرضه می‌شد

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید بر اقدام مناسب بانک مرکزی در انتشار اوراق گواهی سپرده، افزود: گواهی سپرده خاص، تصمیم هوشمندانه‌ای است که اگر از اوایل سال منتشر و عرضه شده بود، بسیاری از نوسانات و مشکلات کنونی وجود نداشت.

محسن چمن آرا، عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق: با توجه به اینکه نرخ سود علی‌الحساب بانکی گواهی سپرده خاص ۳۰ درصد سالانه (پرداخت سود ماهانه) است، می‌توان به تاثیرات مثبت آن بسیار امیدوار بود، اما خیلی بهتر بود چنین طرحی از ابتدای سال تدوین و اجرایی می‌شد. مطمئنا اگر گواهی سپرده از ماه‌ها قبل در دستور کار شبکه بانکی قرار می‌گرفت، تاثیر نوسانات کنونی و مشکلات تامین مالی بخش تولید نیز بسیار کمتر می‌شد.

اعتمادسازی شبکه بانکی، لازمه به ثمر نشستن طرح‌هایی مثل انتشار گواهی سپرده و استقبال مردم و سرمایه‌گذاران است. بی‌تردید اگر مردم ببینند روند سرمایه‌گذاری به صورت گواهی سپرده می‌تواند اقدام مالی امن و مطمئنی باشد و سود مطلوب و به موقعی را نصیب‌شان کند، شک نکنید از آن استقبال خواهند کرد. بدین ترتیب سرمایه‌های مردم نیز وارد بازار غیر رسمی ارز و طلا نمی‌شود و متعاقب آن التهاب بازار تا حد زیادی کنترل و مدیریت خواهد شد.

امیدوارم انتشار گواهی سپرده به طور واقعی باعث مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی کشور و کاهش مشکلات و معضلات اقتصادی شود. با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات کنونی کشور در عرصه تولید، انتظار می‌رود چنین طرح‌هایی بتواند بحران‌های کنونی را کاهش داده و بخشی از مشکلات و معضلات بخش تولید را بکاهد.

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha