یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
پیمان پولی با روسیه نتیجه دیپلماسی فعال بانک مرکزی

رییس کل اسبق بانک مرکزی بیان داشت: فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، رویکرد بسیار خوبی است که در دستور کار مدیریت کنونی بانک مرکزی است.

محمود بهمنی - رئیس کل اسبق بانک مرکزی: این موضوع بدین جهت حائز اهمیت است که انعقاد پیمان‌های پولی، ارزی و بانکی دوجانبه یا چندجانبه از جهات بسیار مختلفی اعم از زمان تحریم یا غیر تحریم به نفع کشور است.

انعقاد پیمان پولی و توافق بر سر این موضوع به معنای افزایش مبادلات و تبادلات تجاری بین دو کشور است و با وجود تحریم‌ها، ایران همچنان می‌تواند کالاهای مورد نیاز کشور هدف را صادر کند و کالاهای مورد نیاز خود را به قیمت مناسب و متعادل بدون نگرانی از وجود تحریم‌ها وارد کند.

این پیمان پولی مهم است چرا که مراودات تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه را تسهیل می‌کند و به تبع آن در آینده‌ای نه چندان دور به تسهیل فضای کسب و کار، جهش تولید و رونق اقتصادی می‌افزاید.

امضای توافقنامه پولی بین ایران و روسیه، اولین گام برای برداشتن گام‌های بلند همکاری و امضای چنین توافقاتی با سایر کشورهای دوست و همسایه از جمله چین به عنوان یک اقتصاد بزرگ است.

باید روی این موضوع و تداوم انعقاد پیمان‌های پولی تمرکزی جدی داشت، لذا انتظار می‌رود بانک مرکزی این رویه را با جدیت بیشتری با سایر کشورها در دستور کار قرار دهد، چرا که این پیمان‌ها از جهات بی‌شماری منافع اقتصادی و تجاری ایران را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha